Pillerilla

Direktlänk till inlägg 22 maj 2013

Nu rusar vi in våren!

Av Pernilla - 22 maj 2013 12:40

Innan jag skriver någonting annat - Första dagen på jobbet gick jättebra!   

Sååå skönt att ha första dagen avklarad, och jag har till och med hunnit jobba två pass sen jag skrev senast, så det känns kanon. Nu har man kommit in i det lite även om jag känner att det finns mkt kvar som jag måste lära mig innan jag kommer känna mig helt och hållet bekväm i min roll. Men det kommer nog gå bra! Fick mitt schema igår över sommaren och det är mycket pass, så det blir lite extra klirr i kassen i sommar! Känns däremot jättetråkigt att jag och Magnus kommer gå om varandra väldigt mycket i sommar då hans semester slutar när jag får en period på 6 dagars ledigt (längsta ledigheten för mig i sommar bortsett från sista veckan i augusti innan plugget drar igång), snacka om dålig timing! Men så kan det vara, vi försöker planera in små-weekends här och där så det blir säkert bra!


Igår rusade jag, Iris och Maria (en barndomskompis till Iris) in våren tillsammans med tusentals andra hurtiga damer! Jag trodde jag skulle dö efter en kilometer, brukar aldrig springa så snabbt i början som jag gjorde igår (man måste ju hänga med alla andra någelunda iaf, haha), men jag klarade att springa hela loppet utan att stanna trots spurten i början så jag är nöjd! Dock på en ganska dålig tid, men det får bli målet att slå nästa år! Efter loppet hade vi bokat oss en välförtjänt afterrun på Gustavsviksrelaxen. Bubbelpool, plockbuffé och mysigt småprat efter ett väl utfört lopp gjorde kvällen till en succé!


Blosson och härliga gubbar från Örebro Universitet stod för uppvärmningen

       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 27 augusti 2013 12:01


Så var mitt sommarvikariat på jouren slut. Jisses vad fort det har gått! Alltid lite vemodigt att lämna ifrån sig larm och nycklar, krama ordinarie personal med löfte att komma och jobba några pass i höst, och sedan plocka ur skåpet. Har haft en kano...

Av Pernilla - 24 augusti 2013 12:54

Om 10 minuter beger jag mig iväg mot jouren för sista jobbhelgen för denna sommar! Kvällspass idag och dagpass imorgon, sen är det slutjobbat för min del i sommar! Det känns både skönt och lite konstigt faktiskt. Sommaren har gått så himla fort! Känn...

Av Pernilla - 22 augusti 2013 11:40


Sitter på ett av mina favoritkaféer i Örebro och förbereder mig lite smått inför höstens C-uppsatsskrivande. Ååhh det pirrar faktiskt en del i magen när jag tänker på det, ett såntdär mysigt pirr av förväntan och längtan efter att få komma tillbaka t...

Av Pernilla - 14 augusti 2013 08:34


Imorse kände jag mig verkligen som en god och uppoffrande flickvän som klev upp 04:45 bara för att skjutsa Magnus till Behrn Arena och bussen som skall ta honom och Örebro Hockey till Arlanda. De ska till Schweiz och spela en "minicup" som träning in...

Av Pernilla - 12 augusti 2013 14:36


Sitter på Hälls och försöker slå på sjuksköterskehjärnan så jag är någorlunda uppdaterad när skolan drar igång om några veckor. Fick Olav Sands bok "Människans fysiologi" av mamma och pappa i födelsedagspresent (den är så bra!) som jag tänkt köpa län...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards