Pillerilla

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2013

Sista helgen på jouren

Av Pernilla - 24 augusti 2013 12:54

Om 10 minuter beger jag mig iväg mot jouren för sista jobbhelgen för denna sommar! Kvällspass idag och dagpass imorgon, sen är det slutjobbat för min del i sommar! Det känns både skönt och lite konstigt faktiskt. Sommaren har gått så himla fort! Känns som att jag precis satt här framför datorn och hade tokångest inför mitt allra första pass - va så nervös! Men vilken sommar det har varit! Har lärt mig massor som jag lägger i min sjuksköterskeryggsäck.


Nu ska jag dra iväg!

Ciao!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 27 augusti 2013 12:01


Så var mitt sommarvikariat på jouren slut. Jisses vad fort det har gått! Alltid lite vemodigt att lämna ifrån sig larm och nycklar, krama ordinarie personal med löfte att komma och jobba några pass i höst, och sedan plocka ur skåpet. Har haft en kano...

Av Pernilla - 22 augusti 2013 11:40


Sitter på ett av mina favoritkaféer i Örebro och förbereder mig lite smått inför höstens C-uppsatsskrivande. Ååhh det pirrar faktiskt en del i magen när jag tänker på det, ett såntdär mysigt pirr av förväntan och längtan efter att få komma tillbaka t...

Av Pernilla - 14 augusti 2013 08:34


Imorse kände jag mig verkligen som en god och uppoffrande flickvän som klev upp 04:45 bara för att skjutsa Magnus till Behrn Arena och bussen som skall ta honom och Örebro Hockey till Arlanda. De ska till Schweiz och spela en "minicup" som träning in...

Av Pernilla - 12 augusti 2013 14:36


Sitter på Hälls och försöker slå på sjuksköterskehjärnan så jag är någorlunda uppdaterad när skolan drar igång om några veckor. Fick Olav Sands bok "Människans fysiologi" av mamma och pappa i födelsedagspresent (den är så bra!) som jag tänkt köpa län...

Av Pernilla - 6 juli 2013 20:15

Och så var det just det här med att blogga kontinuerligt - det gick ju inte så bra. Får helt enkelt inse att kontinutet i bloggvärlden inte är min grej. Men nu sitter jag här igen för lite uppdatering.   Redan inne i juli, det är för jäkla sjukt ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards