Pillerilla

Direktlänk till inlägg 30 maj 2013

Ledighet i oändlighet

Av Pernilla - 30 maj 2013 17:41

Ja faktiskt, jag är lite trött på att vara ledig, men när jag har mycket att göra kommer jag på tusen andra saker jag ska göra när jag väl blir ledig, men kommer inte på någonting nu - blir så trött på mig själv!  Men det är seriöst precis så jag känt de senaste två dagarna...triiiisteeeeeeess! 
Jag och Jessica har lämnat in vårat PM och jag är klar med min individuella reflektion som jag skickade in redan förra veckan. Så what to do!? Har en ytteputte omtenta på onsdag jag pluggar lite på och så har vi redovisning av PM:et och opponering nästa vecka, men that's it, sen är termin 5 slut! Så medan alla andra studenter sliter i en vecka till känns som att en annan redan tagit sommarlov,... och jag borde skämmas som klagar över det! Ska försöka njuta av att inte ha några måsten resten av veckan...

 

Nu ska jag sleva i mig lite mellanmål (turkisk yoghurt, mango, casewnötter, mandlar och solrosfrön - hiiiiiimelskt gott!) och sen bär det iväg mot city för att kolla när Magnus springer Grabbhalvan.

 

Ciao!


Vi har förresten införskaffat oss lite nytt här hemma: en ny vit orkidé (se om jag lyckas hålla liv i denna, hehe), en liten minifontän från Cervera som Magnus köpte för sitt presentkort ha fick i examenspresent för ett år sedan, och en enorm fotpall som blivit som en divan till soffan, blev faktiskt riktigt nöjd!

 

   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 27 augusti 2013 12:01


Så var mitt sommarvikariat på jouren slut. Jisses vad fort det har gått! Alltid lite vemodigt att lämna ifrån sig larm och nycklar, krama ordinarie personal med löfte att komma och jobba några pass i höst, och sedan plocka ur skåpet. Har haft en kano...

Av Pernilla - 24 augusti 2013 12:54

Om 10 minuter beger jag mig iväg mot jouren för sista jobbhelgen för denna sommar! Kvällspass idag och dagpass imorgon, sen är det slutjobbat för min del i sommar! Det känns både skönt och lite konstigt faktiskt. Sommaren har gått så himla fort! Känn...

Av Pernilla - 22 augusti 2013 11:40


Sitter på ett av mina favoritkaféer i Örebro och förbereder mig lite smått inför höstens C-uppsatsskrivande. Ååhh det pirrar faktiskt en del i magen när jag tänker på det, ett såntdär mysigt pirr av förväntan och längtan efter att få komma tillbaka t...

Av Pernilla - 14 augusti 2013 08:34


Imorse kände jag mig verkligen som en god och uppoffrande flickvän som klev upp 04:45 bara för att skjutsa Magnus till Behrn Arena och bussen som skall ta honom och Örebro Hockey till Arlanda. De ska till Schweiz och spela en "minicup" som träning in...

Av Pernilla - 12 augusti 2013 14:36


Sitter på Hälls och försöker slå på sjuksköterskehjärnan så jag är någorlunda uppdaterad när skolan drar igång om några veckor. Fick Olav Sands bok "Människans fysiologi" av mamma och pappa i födelsedagspresent (den är så bra!) som jag tänkt köpa län...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards