Pillerilla

Alla inlägg under juli 2013

Av Pernilla - 6 juli 2013 20:15

Och så var det just det här med att blogga kontinuerligt - det gick ju inte så bra. Får helt enkelt inse att kontinutet i bloggvärlden inte är min grej. Men nu sitter jag här igen för lite uppdatering.


Redan inne i juli, det är för jäkla sjukt vad tiden går fort! Har sedan början av juni haft fullt upp med jobb och har jag inte jobbat har jag farit både öster ut och väster ut. Ett besök i mysiga Nynäshamn hos svärföräldrarna i några dagar, och en långweekend i Göteborg med min älskling för en vecka sedan. Är mitt uppe i min jobbhelg på jouren, blir några dagars jobb nästa vecka också, och så en snabb tur till Nynäshamn igen. Det blir snabba ryck i slutet på nästa vecka - på torsdag jobbar jag dagpass, åker till Nynäshamn samma eftermiddag och är där till lördagmorgon då vi beger oss hem igen, och samma dag jobbar jag kvällspass. Ingen rast och ingen ro! Men det är roligt, och det är härligt att vi får tillfälle att åka till Magnus föräldrar två gånger den här sommaren, tror inte vi hunnit det någon sommar förut. Men anledningen till besöket nästa vecka är främst för att vi ska hämta Volvon vi ska ta över. Vår första bil! Känns så himla roligt!


Har parkerat mig i soffan med en kopp te. Magnus är uppe på stan och träffar en gammal friidrottskamrat från Stockholm så jag får roa mig själv ikväll. Har börjat få lite höstlängtan faktiskt. Jag har aldrig varit en sommarmänniska utan tröttnar snabbt på kvav Sverigevärme, korta obekväma shorts och att ständigt vara varm och svettig vid minsta ansträngning. Nej, vinter är det som går hem hos mig. Mysa i soffan under en varm filt när snön faller utanför, ta ett varmt bad, och för att inte tala om allt roligt och spännande som väntar denna höst/vinter. ÖHK i elitserien (eller SHL som det nu heter), Örebro Innebandy och Lillån åter i Allsvenskan (vilket betyder riktigt bra innebandy och glödheta derbyn), C-uppsats skrivande (forthoppningsvis ger vi oss upp på höga hästar och ger oss på en empirisk studie!), börja söka sjukskötersketjänster (huuuur sjukt är inte det!?), starta en ny säsong som innebandydomare och förhoppningsvis en liten satsning i damdomarprojektet, och sen årskiftets big finale - sjuksköterskeexamen! Jisses vilken vinter det kommer bli!


     

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards