Pillerilla

Alla inlägg den 22 augusti 2013

Av Pernilla - 22 augusti 2013 11:40

Sitter på ett av mina favoritkaféer i Örebro och förbereder mig lite smått inför höstens C-uppsatsskrivande. Ååhh det pirrar faktiskt en del i magen när jag tänker på det, ett såntdär mysigt pirr av förväntan och längtan efter att få komma tillbaka till skolbänken efter en hel sommar av sommarjobbande. Jag älskar verkligen att plugga, hur nördigt det än låter! Hur ska jag klara mig utan det här pirret när jag är nybakad sjuksköterska och ger mig ut i arbetslivet for good (eller ja, jag ska väl till slut plugga till barnmorska så helt och hållet for good är det ju förhoppningsvis inte)!? Jag kommer definitivt att sakna det!


Jag älskar verkligen att sitta på Wayne's Coffeehouse längst upp i Krämaren och blicka ut över våghustorget. Skulle antagligen kunna åka hit bara för en kopp kaffe och titta på folk i flera timmar. Sjunka in i mina egna tankar en stund och bara vara. Det är skönt, som en paus i vardagen och en paus i pluggandet då jag oftast åker hit för att tentaplugga eller skriva. Sitter väl här i någon timme till, sen blir till att trampa hem igen och käka, i eftermiddag ska jag träna med Mamma och sen kommer tjejerna över för planering inför kommande göteborgsresan i september (som jag verkligen hoppas blir av, det är lite oklart på vissa punkter än så länge).


Ciao!


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards